Weblap készítés, weboldal készítés igazán jó árakon!

Könnyen használható, rugalmas és sokoldalú Joomla rendszereket kapnak ügyfeleink!

2017. február 12., vasárnap 08:34

Joomla SEO 1.

Írta:
Értékelés:
(1 szavazat)

Nagyon gyakran találkozunk vele, hogy a legalapvetőbb keresőoptimalizálási technikák, feladatok sincsenek ellátva egy-egy Joomla belsejében, ezért most sorra vesszük, mik azok a feladatok, amiket el kell és amiket ajánlott elvégezni.

 

1. Keresőbarát URL

http://akcios-honlapkeszites.hu/honlapkeszites/honlapkeszites-ajanlatunk.html 

Vagy

http://akcios-honlapkeszites.hu/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=1&Itemid=176 

Ugye nem is kérdés, melyik verzió jobb a keresőknek és a látogatóknak?

Menjünk a Rendszer - Globális konfiguráció oldalra és jobb oldalon mind a négy kapcsolót állítsuk igenre.

seo11

Ha ez kész, menjünk fel ftp-vel a tárhelyünkre, keressünk egy htaccess.txt fájlt és nevezzük át .htaccess -re. Igen, pont van a fájlnév előtt és a végén nincs kiterjesztés.

seo12


Most frissítsük főoldalunkat és ellenőrizzük az eredményt. Ha hibaüzenetbe futunk, akkor az azt jelenti, hogy a tárhely szolgáltató valamiért letiltotta a saját .htaccess futtatását (manapság már mindenhol engedik).

2. Globális konfiguráció.

Rengetegszer tapasztaljuk, hogy a meta leírás és a meta kulcsszavak nincsenek kitöltve. Tessék kitölteni, 10 másodperc az egész. A leírásba 140-159 karaktert tegyünk, a kulcsszavakhoz 8-10 darabot, felesleges halmozni vagy 200-at beírni, azért inkább fekete pont jár.

seo13

3. Oldalcím

Szintén visszatérő probléma, hogy a főoldalnál (ami keresőoptimalizálás szempontjából a legértékesebb) az oldalcím helyén szimpla Főoldal, vagy rosszabb esetben Home felirat fogad minket. Tehát töltsük ki a Webhely neve részt (két három fontos kulcs szót ide is rejtsünk pl. Szamóca Kft. - friss eper, szamóca, lekvár egész évben). 

Vannak sablonok ahol a Főoldal menüpont Oldalmegjelenítés fülében van eldugva az adott felirat, kapcsoljuk ki.

seo14


4. Oldal meta címkék

Ha a főoldal meta címkéi készen vannak, érdemes az aloldalak meta adatait is kitölteni, fontos, hogy eltérjenek egymástól és a főoldaltól is (ami nem nehéz, hiszen valószínűleg másról is szólnak).

Ezt a menü kezelőben az adott menüpontok Metaadatok fülben tudjuk megtenni.

seo15

5. H1-H4 címsor

Egy Google számára ideális oldal tartalmaz 1 darab h1, két-három h2, hat-nyolc h3 és sok h4 címkét. Ezek a cím nevek (headline) természetesen fontossági sorrendet jelentenek, tehát a legfontosabb a h1 stb. A gyakorlatban sok sablon az oldal címet eleve h3-ba rakja, a fölötte álló kategória kapja a h2 címkét. És persze a lap tetején (ha máshogy nem, egy egyedi HTML modulként) szerepel a h1 egy mondatban.

Példa: https://horizonline.hu/weblap-keszites/referenciak.html

6. Képek alt szövege

Még a betárcsázós korszakban minden bitnek komoly ára volt és azt tudjuk, hogy egy kép akár száz sornyi szöveg helyet is foglal. Akkoriban a böngészőket be lehetett állítani, hogy képeket ne, csak szövegeket töltsenek le. Hogy az olvasó mégis kitalálhassa, milyen kép szerepel ott, kitalálták az alt="weblap készítés" paramétert.

Valamilyen oknál fogva ezt a Google azóta is fontosnak tartja, ezért ne legyünk lusták, vagy töltsük ki, vagy használjunk olyan szoftvert, mint pl. a K2, amelyik a cikk címét adja a cikk képe alt szövegéhez automatikusan.

7. Oldalon belüli linkelések

Minél fontosabb egy kulcs szavunk, annál többet szerepel weboldalunkon. A fontosabb kulcs szavakra érdemes linket rakni és minden fontos kulcs szónak legyen egy önálló oldala. Például a málna a legfontosabb kulcs szavunk, akkor készítsünk egy cikket arról (jó sok alt szöveges képpel és h2 címkékkel) hogy mi az a málna. Majd minden tartalomban, ahol szerepel a málna szó, adjuk hozzá ezt a linket.

Ugyanígy ha vannak címkéink, akár a Joomla cikk kezelőben, akár a k2-ben, mindenképp tegyünk ki egy címke modult a tartalmakhoz és a főoldalra.

seo16

8. Kulcsszó sűrűség

Hogy ne vigyük túlzásba a kulcs szavak alkalmazását, érdemes rendszeresen ellenőrizni azokat. Ma az az elfogadott arány, hogy 3-5% legyen a három-négy legfontosabb kulcs szavunk felbukkanási aránya. Ennél magasabb érték túl optimalizáláshoz vezet és annyira nem szeretik a keresők.

A kulcs szó sűrűséget itt tudjuk ellenőrizni:
https://www.veteranlink.hu/kulcsszo-suruseg-vizsgalat 

További Joomla tananyagok a Joomla Tanfolyamban érhetőek el!

 

Ha bizonytalan a Joomla használatával kapcsolatban, Joomla konzultációt is rendelhet!

Megjelent: 343 alkalommal Utoljára frissítve: 2017. február 12., vasárnap 10:56
Tovább a kategóriában: « Joomla konzultáció Önnek is!